zondag 25 mei 2008

Ding 15, Podcasts

Ik heb niet zo veel met podcasts; het lijkt ook zo arbeidsintensief om er zelf een te maken. Daarbij ben ik ook niet iemand die met oordopjes in door het leven fietst, treint en wat dies meer zij.
Maar goed, ik heb mijn ontdekkingsopdrachten uitgevoerd: Podfeet.nl is volgens mij niet meer in de lucht, ik krijg de site tenminste niet geopend.
Op de site van DOK Delft heb ik al geregeld gekeken,omdat ik wist dat daar podcasts te beluisteren waren. Maar de meest actuele podcast is nog steeds die van februari 2008; ook bij de videocasts zie ik vooral 'oude' dingen staan. Wat is dit voor signaal? Leeft het niet, wordt het niet bijgehouden, is het te arbeidsintensief?
Dan maar eens op Google gezocht naar podcasts over boekbesprekingen; via een weblog kwam ik op de site van Selexyz waar podcasts van boeken van Martin Ros te vinden waren. Op de een of andere manier kreeg ik de podcasts niet afgespeeld (wat ik alleen maar mezelf verwijt).
Opeens kwam ik op het idee om naar de weblog van Wim de Bie te gaan; en inderdaad, ik kon (actuele) podcasts beluisteren!
Nogmaals, ik zie mezelf deze podcasts niet downloaden om ze vervolgens op een ander tijdstip weer beluisteren.
En dan nog toepassingen voor de bibliotheek; behalve als luisterboeken kan ik geen voor de hand liggende toepassing vinden; maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik met dit ding weinig feeling had en heb...

Geen opmerkingen: