zondag 25 mei 2008

Ding 13, Google Docs

Toen ik rondstruinde in Google Docs kreeg ik opeens het idee om Diginieuws hier onder te brengen. Iedere 6 weken verschijnt er op onze website een Diginieuws; de planning is dat er iedere 6 weken een nieuwe verschijnt. Dit haal ik vaak niet meer, vooral door tijdgebrek.
Maar waarom zou ik het alleen doen, wanneer collega's vast ook ideeen en suggesties hebben die geschikt zijn als item voor Diginieuws? Ik heb dus een minimaal document aangemaakt, veel collega's uitgenodigd en het ook als webdocument gepubliceerd.
Ik ben nu heel benieuwd of deze manier van werken bevordelijk is voor het halen van de door mezelf ingestelde deadline.
Zover het voordeel-gedeelte.
Voor Google Docs moet ik me inloggen via mijn Gmail account; dit account heb ik speciaal voor 23dingen aangemaakt en hierin zit dus niet mijn adressenbestand. Ik heb de adressen van de collega's die ik uitgenodigd heb handmatig ingevoerd. Dit moet vast ook anders kunnen; misschien kan ik mijn adressenbestand van bibliotheekmb importeren in Gmail. Dit wordt dan maar een ander ding!
Ik wil ook graag dit document aan mijn feeds toevoegen, maar ik krijg niet meer gevonden waar dat kan (terwijl ik het wel een keer gezien heb). Wie helpt me weer even op weg?
Ik zie ook nergens de mogelijkheid om tags toe te voegen; na wat zoeken via Google las ik dat dit ook niet meer kan. Klopt dat, Rob?

Geen opmerkingen: