zondag 25 mei 2008

Ding 14, Instant Messaging

Ik ben een inhaalslag aan het plegen mbt mijn 23dingen en MSN is daarin een beetje een makkie (gelukkig).
In de bibliotheek hebben we met Aladin-chat naturlijk al een stuk dienstverlening online geregeld. Nu we er een half jaar mee werken wordt een eerste evaluatie gehouden. Ik weet dat de ervaring is dat het grootste gedeelte van de chat-vragen echt onzinvragen zijn en dat het om maar een relatief klein gedeelte inhoudelijke vragen gaat. Het laatste hierover zal dan ook nog wel niet gezegd zijn.

Een andere vorm van MSN-gebruik zou tussen collega's onderling kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat frontoffice-medewerkers vragen krijgen die ze even aan andere collega's willen voorleggen, ook aan die uit de back-office. De vraag is of dit via Windows Live Messenger moet verlopen; op onze ICT afdeling heb ik de term Novell wel eens gehoord. Maar vraag me niet naar de verschillen met Windows Live Messenger.

Zelf heb ik MSN in het verleden vooral gebruikt om online te zijn met mijn kinderen (ik ben zo laat thuis, kan iemand vast beginnen met koken :-) enz.) De MSN-taal heb ik me maar gedeeltelijk eigen gemaakt. Anderen zijn daar heel bedreven in, zoals een Schots meisje:

My smmr hols wr CWOT.
B4, we usd 2go2 NY 2C my bro,
his GF & thr 3 :- kds.
ILNY, it's a gr8 plc.

De vertaling:
My summer holidays were a complete waste of time.
Before, we used to go to New York to see my brother,
his girlfriend en their three screaming kids.
I love New York, it's a great place.

Geen opmerkingen: