woensdag 25 juni 2008

Ding 21: My Discoveries en WorldCat

Dit ding is bekend terrein. Voor de implementatie van onze lokale aquabrowser, de Catalogus+, heb ik al geexperimenteerd met My Discoveries. Hiervoor had ik een account aangemaakt bij de Howard County Library Tijdens de instructies voor de frontofficemedewerkers konden we zo laten zien hoe eenvoudig My Discoveries toe te passen is en hoe simpel het is om tags te delen. Er was veel enthousiasme hiervoor! Het grote voordeel van My dIscoveries is volgens mij vooral het feit dat trefwoorden toegekend worden zoals het publiek die hanteert.
In onze bibliotheek wil ik ook graag zo snel mogelijk starten met My Discoveries.

Via WorldCat kun je eigenlijk hetzelfde zoeken als via My Discoveries: een wereldwijde aquabrowser. Ik zag dat er nu ook een nederlandstalige zoekbox te downloaden is; deze staat op onze website. Ik ga nu bedenken wat we als bibliotheek hiermee kunnen en hoe we deze service moeten promoten. Ik ken in ieder geval een gebruiker die hierover heel lyrisch is.

1 opmerking:

23 Dingen zei

Ben jij die lyrische gebruiker? :)

Ik zie trouwens nu dat Omroep Brabant ook in jullie catalogus+ is opgenomen. Is dat iets waar nog meer Brabantse bibliotheken van meeprofiteren of is het een van die opties die je kan kiezen in je pakket?