zondag 15 juni 2008

Ding 19, Sociale netwerken

Social networking is niet helemaal onbekend terrein.
Ik ben al jarenlang lid van Schoolbank.nl (de gratis versie) en heb daar al hele leuke contacten aan overgehouden.
Ook ben ik lid van bibliotheek2.0, maar niet bijzonder actief. Toch kijk ik er met regelmaat; ik ben er vooral iemand die 'haalt'. Van Edwin Mijnsbergen heb ik begrepen dat ik daarmee bij de grootste groep op bibliotheek2.0 hoor :-)
Onlangs heb ik mezelf aangemeld op Hyves. Dat is niet zo mijn ding; ik ben niet iemand die veel over zichzelf op het internet plaatst.
Ik was wel meteen geinteresseerd in Linked-In. Via het account van 23dingen heb ik er eens rondgekeken en kwam ik meteen een aantal bekende namen tegen uit de biliotheekwereld (bijv. Rob Coers).
Ik heb meteen zelf een account gemaakt, maar het stokt een beetje bij verdere acties. Ik krijg steeds maar de melding: Confirm your e-mailadress, maar wanneer ik dat doe moet ik een e-mailbericht krijgen, en die komt maar niet! Ik kan dus nog geen contacten toevoegen e.d . Morgen nog maar eens kijken.

1 opmerking:

ikgadigi zei

Voor BMB kan het toch wel interessant zijnn social networking. Misschien kunnen we voor BMB wel een community inrichten voor klanten, bijvoorbeeld lezers van Carry Slee (grapje), een soort online boekenclubje of iets dergelijks maar dan door een BMB opgericht. Dan krijg je een sociaal netwerkje met BMB klanten die via BMB site met elkaar kunnen chatten ...