woensdag 11 juni 2008

Ding 17, Bekijk een web 2.0 website

Ik doe het meeste mbt 23dingen thuis. Daar staat een computer die een paar jaar oud is. Ik houd applicaties als Flash, IE, enz. via updates actueel. Toch merk ik dat ik thuis de sites Go2Web2.0, en Listable met moeite geopend krijg. Listable opent na lang wachten en vervolgens heb ik geprobeerd web2.0 sites mbt indianen in noord-amerika te vinden. Ik krijg drie treffers die allemaal niet meer werken.
Ik geef de ontdekkingstocht dan maar op.
Waar ik erg gecharmeerd van ben is Google Earth. Het lijkt bijna of Big Brother het eten van je bord kan kijken, maar het is erg handig om te gebruiken bij de adres aanduiding van de bibliotheek op je website.
Van alle programma's die ik de laatste weken gezien heb heeft Flickr mij erg aangesproken. Ik zie me daar nog wel mijn foto's parkeren en ordenen.
Flickr is ook in de organisatie doorgesijpeld; vandaag zag ik een aantal foto's van de restyling van bibliotheek Loon op Zand die via een slideshow in Flickr te zien waren!
Ik heb meer zin in het volgende ding, Library Thing, dus ik laat het hierbij.

2 opmerkingen:

ikgadigi zei

Ja, goed dat flickr. Ben er wel achtergekomen dat je voor een gratis account slechts 3 badges mag maken. Ik heb er mee gewerkt voor sos-akwamarijn. Ik had een mooie diaserie gemaakt van het hele proces van sos-akwamarijn. Helaas staat alles door elkaar en om nou 163 foto's wéér te gaan herordenen…misschien een tip?

Gerard Bierens zei

@ikgadigi: Als je in Flickr een set aanmaakt, dan kun je alle foto's daarbinnen op diverse manieren ordenen. De beste optie voor jou zal waarschijnlijk 'arrange by date taken' zijn.