zaterdag 28 juni 2008

Ding 22, bibliotheek 2.0 en de toekomst van bibliotheken


Ik heb al een tijd een eigen account op bibliotheek 2.0 en noem mezelf een passief lid. Wel heb ik vorig jaar een discussie opgezet over de eisen waaraan een moderne bibliotheekwebsite moet voldoen en welke web 2.0 toepassingen mogelijk zijn. Bibliotheek 2.0 bezoek ik vooral om up-to-date te blijven. Zo kwam ik ook een korte discussie tegen over het beleid dat de verschillende bibliotheken voeren mbt het beschikbaar stellen van gratis internet aan hun publiek. Aangezien ik ook aan zo'n notitie werkte kreeg ik op deze manier kant en klare praktijkinformatie en kon ik mensen rechtstreeks benaderen. Heel gemakkelijk! Zo stel ik natuurlijk ook mijn notitie weer beschikbaar.

3 opmerkingen:

Gerard Bierens zei

Ah, dat is natuurlijk ook erg 2.0, niet langer alleen kennis halen, maar ook brengen/delen. Heel benieuwd trouwens naar die notitie over gratis internet, komt ie online op de bibliotheek2.0-ning?

M@rja zei

De notitie moet eerst nog intern besproken worden, daarna kan ik het pas vrijgeven.

23 Dingen zei

We houden het in de gaten :-)