dinsdag 1 april 2008

Ding 6, In The Morning Light - A Spider Web

Weer twee accounts rijker: eentje bij Yahoo! en eentje bij Flickr. Ik moet accountbeheer gaan instellen!
Het uploaden van foto's was peanuts, het toevoegen van tags ook. Een setje was ook snel gemaakt. Toen dacht ik: laat ik eens gaan zoeken op 23 dingen: 587 treffers! Ik heb mijn foto's nog niet gevonden. Is daar ook een snelle manier voor? Vervolgens dacht ik via RSS de laatste toegevoegde foto's bij 23dingen binnen te halen. Is daar helemaal geen RSS-feed! Hoe antiek kun je zijn.

Via de flickrs blogging tool kan ik nu heel simpel foto's op mijn weblog plaatsen. Met het icoontje 'blog this' staat er opeens een bericht op je blog, waarin alleen een foto staat. Ik ben dit bericht nu aan het bewerken met tekst, en ben benieuwd waar dadelijk de foto staat.

De foto heb ik gekozen, omdat ik me onderhand als een spin in het web2.0-web voel.

4 opmerkingen:

Gerard Bierens zei

Die RSS-feed voor de Flickr-foto's zoals je die ziet op 23dingen.nl is er wel, alleen moet je daarvoor terug naar de bron, Flickr zelf dus. Kijk maar eens links onderin op deze pagina.

Rob Coers zei

Uploaden naar een eigen account is toch het leukste he? De opdracht is inderdaad om één of enkele foto’s (eventueel in je eigen account) te taggen met ‘23dingen’. En dat wordt goed gedaan! Maak er wel één woord van. Als je een eigen foto als zodanig tagged, is ie niet meteen zichtbaar in de RSS feed die je ziet in de zijkant van het 23Dingen blog.

Ik zit momenteel internet-loos in de trein en kan dus niet checken of je die ‘Blog this’ knop bij het 23 Dingen account gebruikt, of op je eigen account. Alleen dat laatste is namelijk raadzaam!

M@rja zei

Hoi Gerard en Rob,

Ik had inmiddels de RSS-feed zelf ook gevonden. Het zijn ook van die kleine icoontjes; en ik was inderdaad niet teruggegaan naar de bron.

Ik gebruik niet het 23dingen account. Ik heb een eigen account aangemaakt bij Yahoo en Flickr. De ' Blog this' knop werkt hier perfect.

ikgadigi zei

Ja ... accountbeheer, daar loop ook ik wel tegenaan. Ik heb er inmiddels zoveel dat ik maar een klein boekje heb aangeschaft met alle logins want ik kan ze onmogelijk onthouden omdat ik niet altijd dezelfde naam kon gebruiken. Spinnen hebben een overzicht en weten waarmee ze bezig zijn, jij ook zo te zien!