zaterdag 29 maart 2008

Ding 4 en 5, RSS feeds en hoe vind ik ze

Ik ben er even mee bezig geweest, maar ik heb er weer een account bij via Netvibes.
Ik zie alleen dat Rob een andere pagina-indeling laat zien dan ik zelf kan maken. Maar dat ligt vast aan mij. Het lukt me niet om een feed naar een andere tab te verhuizen en de pagina-indeling volgens zijn voorbeeld te maken.
Met de tabs kun je erg goed rubriceren. Ik heb nu de tabs Algemeen, Blogs en Bibliotheek. Via de blog van de Zeeuwse bibliotheken kun je al genoeg blogs vinden van andere bibliotheken. Ik heb ook een ego-feed gemaakt via Google Blogsearch en warempel nog iets gevonden ook. Egotrippen is toch zo leuk! De Netvibes buttons zijn echt reuzehandig en gemakkelijk.
Feeds verzamelen is een prima instrument voor personalisatie. Daarbij is het heel efficient: je bent veel minder tijd kwijt om je info te vinden en lezen. Ik moet nog ontdekken wat ik met Universe en widgets precies kan; maar dat wordt een andere keer. Nu heb ik een neut verdiend!

1 opmerking:

marlies zei

Laat mij nou toch nieuwsgierig zijn naar jouw ego-feed...
Of komt dat ook een andere keer?