woensdag 30 april 2008

Ding 10, Social bookmarking en Del.icio.us

Tussen alle bedrijven door heb ik een delicious-account aangemaakt. Vervolgens heb ik geprobeerd om thuis en op de bieb mijn favorieten te exporteren naar delicious, en dat lukt maar niet.
Ik volg precies de aangegeven stappen, maar zie mijn favorieten niet verschijnen.
Ik merk dat het me hopeloos irriteert; ik zal mijn coach maar eens mailen.
Het lijkt me heel handig om overal je favorieten te kunnen raadplegen. Ik herinner me nog de tijd dat ik ze op een diskette had staan en die altijd bij me had.
Op ons intranet staat ook een module links; in principe kun je daar altijd bij, omdat je ook extern op ons intranet kunt inloggen. Ik zie het nut van delicious met name voor mijn eigen favorieten.

3 opmerkingen:

Gerard Bierens zei

Een online tool als delicious heeft inderdaad als voordeel dat je eigen favorieten altijd beschikbaar zijn, maar de échte meerwaarde is het sociale component. Als je zelf trefwoorden aan favorieten toekent dan kun je via delicious ook heel snel de favorieten van anderen ontdekken, da's iets wat je nooit lukt met een individuele linkcollectie. Probeer maar eens, even rondklikken levert soms onverwacht mooie dingen op!

M@rja zei

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk; stom dast ik dat zelf niet meteen gerealiseerd heb. Zo blijft het af en toe nog wennen!

ikgadigi zei

Ha gettingwebwise,
I did it! De cloud met tags in mijn blog. Zo moet het, Bieblies schreef het eerder:
om een tagcloud van je favorieten op je blog te zetten, klik je op “settings”. Daar vind je onder het kopje “blogging” de optie tagrolls. Succes!

Groet :-)