donderdag 19 maart 2009

Twitter: what are you doing?


'Ben je ook op de twittertrein gesprongen', verwelkomde Gerard Bierens me op zijn twitterstream.
Twitter is in en ik vind het leuk! Ik heb een account aangemaakt (was nog een hele toer om een usernaam te bedenken die nog niet vergeven was en heb dus ten lange leste mijn eigen naam gebruikt) en heb wat rondgekeken.
Natuurlijk wil ik graag de twitters uit bibliotheekland volgen, zoals Edwin Mijnsbergen, Jan Klerk, Wowter (die me ook persoonlijk verwelkomde op zijn stream); en tot mijn stomme verbazing heb ik na 1 dag al 9 volgers, ook compleet onbekenden.
Ik zie veel onzin voorbij komen en dat deed me twijfelen of het wel zijn nut heeft. Maar ik heb nu al gemerkt dat items die op een blog voorbij komen, daarvoor al via Twitter langs zijn gekomen. Het werkt dus heel snel.
Je moet wel even weten hoe je het moet gebruiken, maar daarover is genoeg info en filmpjes te vinden.

Eigenlijk lijkt twitter het meest op miniblogjes, je mag immers maar 140 tekens gebruiken.
Ik heb ook hele leuke twitterstreams gevonden, wat denk je bijvoorbeeld van Barack Obama en Erben Wennemars (ben nu eenmaal een schaatsfan). Ook de headlines van de NOS heb ik toegevoegd. Je moet Twitter wel 'open' hebben staan om het getwitter te volgen. Je hebt ook de mogelijkheid om een twitter-widget op je blog te plaatsen, waarbij je laatste posts te zien zijn. Het riekt naar meer!

Geen opmerkingen: