maandag 26 januari 2009

Ik ga naar (de) Opera


Door mijn zoon ben ik geattendeerd op de browser 'Opera'. Hij was er weer op geattendeerd door een Noorse vriend en dat klinkt logisch want het is een Noors product. Het eerste wat opvalt is het feit dat je meerdere sites in een venster kunt bekijken. Dat ziet er heel gebruiksvriendelijk uit en zorgt er voor dat je heel snel kunt switchen van je netvibes naar je blog of je mail.
Ook handig: als je aan het internetten bent en de browser afsluit, kun je de volgende keer gewoon verder gaan waar je gebleven bent.
Wat ook heel leuk is: je kunt bijzondere muisgebaren gebruiken om de browser te bedienen. Voorbeeld: Rechterklik-linkerklik achter elkaar staat gelijk aan op de Back-knop klikken. Dit vergt even wat uit het hoofd leren maar is dan volgens mij ook ongelooflijk makkelijk!
Opera heeft ook een heuse Toverstaf waarmee je je wachtwoorden kunt beheren. Voorbeeld: ik heb het wachtwoord (dus niet alleen inlognaam) voor mijn blog opgeslagen en door op het toverstafknopje voor de adresbalk te klikken ben ik ingelogd op mijn blog. Da's pas handig!

Geen opmerkingen: