donderdag 11 juni 2009

Twitteren, twitteren, twitteren........


Vanavond ben ik bezig geweest om te proberen de RSS feed van het nieuws op onze website in mijn Twitteraccount te krijgen. Daarnaast wilde ik regelen dat nieuwe posts op mijn blog ook in mijn Twitteraccount verschijnen.

Ik heb de feed van het nieuws van BMB toe kunnen voegen aan Twitterfeed, maar ik zie niets verschijnen in mijn Twitteraccount. Het kan natuurlijk zijn dat ik op een nieuw bericht moet wachten. Het lukt ook niet om de RSS-feed van mijn blog toe te voegen. Ik krijg de melding: 'We couldn't parse this feed' (parse betekent zoiets als niet kunnen verwerken). Ik denk dat ik hier niets aan kan doen.

Het leek me zo handig om mijn blogposts automatisch op Twitter te krijgen. Zonder er iets voor te doen! Zeg nou zelf, op Twitter heb ik 25 volgers en wie in de wereld leest mijn blogposts? Een veel groter bereik dus!:-)
Maar helaas, vandaag gaat het nog niet gebeuren.....
Andersom werkt het al: mijn eigen twitters verschijnen op mijn blog.

In the proces belandde ik ook nog op de site van Twitterfeeds.nl, een overzicht met ruim 150 speciale Twitter accounts. Gebruikers van Twitter kunnen deze informatie gratis ontvangen, door het gewenste account te volgen. Ik heb als proef de eerste van de lijst, de AEX-index, aan mijn account toegevoegd om het eens te bekijken.
Ik kan me voorstellen dat we ons als bibliotheek, wanneer we een Twitteraccount hebben, hier aanmelden!
Ik vond nog een goed artikel met DO's en DON'ts over Twitter. Ook als coach heb ik nog heel wat te ontdekken en veel speelruimte nodig!

6 opmerkingen:

Unknown zei

Marja: Het is mij wel gelukt om mijn blog te koppelen aan Twitter:
Elke # komt zo automatisch op Twitter (2x per dag) ingesteld.

M@rja zei

Goed van jou! Kreeg jij niet de melding dat je URL niet geparsed kon worden? Ik weet ook niet wat ik daar aan kan doen.
Wanneer een nieuwsbericht op de website wordt geplaatst hoop ik dat ik die wel tegen kom!
Zeg, moet jij niet met vakantie??

supertrol zei

Met mijn blog heb ik het niet geprobeerd, maar ik heb wel een twitterfeed gemaakt voor UITpuntTilburg. Om te kijken of het werkt heb ik even een artikel opnieuw geplaatst (datum veranderd). Want het moet wel een nieuw artikel zijn. Het werkt, ik heb het item langs zien komen. Dus nu voor de andere uitpunten ook . Maar misschien kun jij ook zoiets proberen, de datum veranderen of een item er gewoon opnieuw opzetten.

M@rja zei

Volgens mij moet ik gewoon tot maandag wachten; dan zal er wel een nieuwsitem op de website teogevoegd worden. Ik wil zelf niet rommelen in de nieuwsmodule van Communicatie. Ik ga er ook vanuit dat het gewoon werkt.

Dit is wel een toepassing die mogelijkheden biedt voor onze nieuwe website, vind je ook niet?

supertrol zei

Voor de nieuwe website zie ik de mogelijkheden zeker. Een mooie manier om nieuws en activiteiten te promoten, zoald dat nu al bij de UITpunten en het Cursushuis gebeurt.

marlies zei

@ Marja: Je zult inderdaad moeten wachten, totdat er een nieuwe RSS-feed gegenereerd wordt...