woensdag 18 februari 2009

Lifehacking


Vandaag wat achterstallig leeswerk weggewerkt, waaronder een boekje over lifehacking:
'100 Lifehackingtips om prettiger en efficienter te werken'
Ik heb er mijn voordeel mee gedaan en een aantal tips mbt het gebruik van Outlook opgepikt.
Lifehacking is blijkbaar een manier van leven, een basishouding om efficienter te denken, doen en werken.
Verbeteren en veranderen doe je vervolgens door iets te “hacken”, dat wil zeggen dat je het naar eigen wensen, behoeften en inzicht aanpast. We hebben het hier over web2.0! Ook hier is het weer een kwestie van dóen, uitproberen, experimenteren en implementeren. Het schijnt dat je je huisvrouwenverstand erbij mee moet nemen...:-)
'Getting things done'(GTD) hoort ook bij lifehacking. Bij deze managementmethode is het credo: een leeg hoofd krijgen. Wie wil dat nu niet! Zie voor meer info Wikipedia. Goeroe is David Allen

Geen opmerkingen: